söndag, maj 10, 2015

På balkongen

Allttid lika härligt när man får börja plantera och börja fixa med utegrejerna. Nu måste jag ju säga att det inte varit så väldigt varmt, än. Längtar efter lite mer värme så att man kan sitta ute och njuta  solen. Tills dess har jag fixat lite växter och krukor till balkongen.
Välkommen ut på balkongen!
 Mitt brickbord blev spraymålat i matt-svart i år och några slitna brädor från ett gammalt bord fick bli botten på bordet. 
 Detta bord för krukor hittade jag på loppis för ett tag sedan och i år målade jag det med Annie Sloans Chalk-paint i nyansen "Paris grey". Ljuslyktorna nedan är från Rice, men efter några år i solen var de blekta och tråkiga så de är också målade med sprayfärg.

 Hittade så snygga korgkrukor när vi var på Gekås i Ullared för någon vecka sedan.
 Barrväxten Ginko.
De alltid lika fina Saxifraga som blommar så fint om våren.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Det ser underbart ut!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Maria sa...

Jättefint, Therese, var har du hittat den fina mattan?